Vakantie in het Tropenmuseum

Events en activiteiten

Verdiepend programma

Aansluitend bij de tentoonstelling organiseren we een afwisselend programma met activiteiten die verdieping geven op de tentoonstelling. De activiteiten zijn zowel voor (school)groepen als reguliere museumbezoekers geschikt.

Schoolvakanties

Tijdens de schoolvakanties is er dagelijks een vakantieprogramma dat speciaal voor kinderen en hun ouders/verzorgers is ontwikkeld. Erg leuk voor voor jong en oud dus. Tijdens de schoolvakantie is het museum ook op maandag open.

• Voorjaarsvakantie: 15 februari t/m 1 maart
  • Meivakantie: 20 april t/m 5 mei

Onderwijsprogramma's

Afval is wereldwijd een groot probleem. Stranden liggen vol rotzooi. Hoe komt al dat plastic daar? In het expo reis je langs de door klimaatverandering bedreigde Marshalleilanden en de plastic troep op de stranden van Bali. Tussen deze troep ligt iets voor jou…flessenpost! Als echte strandjutters verzamelen we alle plastic flessen en lezen we de brieven van kunstenaar Made Bayak, organisatie Greenpeace en andere leerlingen. Vervolgens ga je zelf ook flessenpost maken voor de volgende schoolklas. Lees meer over het onderwijsprogramma.

Bali expo Tropenmuseum - Plastic soep