ZieZo Marokko

Esmaa, Fatima, Nasrdin & Yousef

In ZieZo Marokko nemen Esmaa, Fatima, Nasrdin en Yousef je mee op pad door de medina - een doolhof van straatjes – en laten je meemaken wat ze zelf ontdekt hebben in Marokko, het land van hun ouders. Ze geven tips bij wie je langs moet gaan, wat je kan zien, proeven en doen. Reis mee en laat je verrassen

Esmaa Alariachi

Esmaa werd bekend door haar rol in het televisieprogramma De Meiden van Halal inmiddels De Mama’s van Halal. Naast haar televisiewerk werkt ze als docent op een VMBO in Amsterdam. Esmaa is een wereldwijze vrouw, een verhalenverteller die altijd bezig is de brug te slaan tussen mensen. Naar eigen zeggen is ze wat minder braaf dan ze er misschien op het eerste gezicht uitziet. Zo nam ze op haar 16de stiekem de auto van haar vader mee terwijl ze geen rijbewijs had.

Fatima Essahsah

Fatima is de oprichtster van FAnZ Productions: een platform voor veelbelovende kunstenaars en modeontwerpers. Ze is een jonge ambitieuze vrouw die middenin het culturele leven van Amsterdam staat, de stad waar ze is opgegroeid. Een aantal jaar geleden kreeg ze oog voor het land van haar ouders en voorouders. “Er ging een wereld vol verhalen voor me open, verhalen die bij me horen en onderdeel zijn van wie ik ben. Verhalen die ik wil doorvertellen om mijn twee werelden te verbinden.” Ze is een groot fan van André Hazes en heeft hem speciaal voor alle fans een plekje gegeven in ZieZo Marokko.

Nasrdin Dchar

Nasrdin is geboren en getogen in Brabant heeft in veel films, televisieseries en theaterstukken gespeeld. Nasrdin is diverse malen genomineerd en won meerdere prijzen, waaronder in 2011 het Gouden Kalf voor Beste Acteur in de film Rabat. Nasrdin is een denker, een vragensteller, een filosoof én een verhalenverteller. Voor hem is liefde de rode draad in alles. Liefde voor elkaar, liefde voor theater en liefde voor eten.

Yousef Gnaoui

Yousef, beter bekend als Sef, is een rapper, muzikant, maker van alles wat hij leuk vindt. Nederlander, Marokkaan, Amsterdammer. Dat laatste is tot zijn spijt niet helemaal waar, want hij is geboren in Amstelveen in het ziekenhuis. Zijn moeder is Nederlands en zijn vader kwam uit Marokko. Toen hij bijna achttien jaar was, is zijn vader overleden. Inmiddels is hij zelf een trotse vader en heeft hij spijt dat hij vroeger niet beter zijn best deed bij de Marokkaanse taalles van zijn vader, want hij wil heel graag de Marokkaanse taal doorgeven aan zijn kinderen. “Dus ik ga heel hard oefenen. Dat heb ik mezelf beloofd. Oefenen jullie met me mee?”

Reserveer jouw tickets online

Een bezoek aan ZieZo Marokko is alleen mogelijk door deelname aan een Familiereis of Juniorreis. Wees zeker van een plek en reserveer vooraf online.

ZieZo Marokko is alleen geopend in het weekenden op alle dagen van de schoolvakanties.