Slavernij niet voorbij
31 juli 2022

Slavernij niet voorbij in de klas

Online lessen over slavernij, racisme en oneerlijke handel

Online lessen waarin actuele onderwerpen verbonden worden aan de slavernijgeschiedenis

Met het Slavernij – niet voorbij lesprogramma geeft een museumdocent een introductie op de slavernijgeschiedenis en verbindt deze met de actualiteit. Je kunt kiezen uit twee lessen van 60 minuten; De bittere smaak van Chocola - over oneerlijke handel - en Over racisme, discriminatie en vooroordelen. Natuurlijk kun je ook beide lessen volgen.

• Voor wie: Onderbouw VMBO-T/HAVO/VWO
  • Tijdsduur:  60 minuten per les
  • Tijdsblok: 9.15 - 10.15 | 10.30 - 11.30 uur | 11.45 - 12.45 uur | 13.15 - 14.15 uur | 14.30 - 15.30 uur | 15.45 - 16.45 uur – in overleg kunnen we start- en eindtijd ook aanpassen op de lesuren.
  • Thema: Koloniaal verleden, slavernij, oneerlijke handel, racisme en discriminatie
  • Vak: Maatschappijleer, (wereld)burgerschap of geschiedenis
  • Prijs: Online les € 50,- per klas per les
  • Benodigdheden: Leerlingen kunnen online meedoen via Teams. Bij een klassikale les is scherm/digibord met werkend geluid nodig. Leerlingen hebben een extra device (telefoon, iPad, een andere laptop) om mee te doen via Lessonup.com om quizvragen etc. te beantwoorden.

Lesmateriaal

Het museum heeft online lesmateriaal beschikbaar waarmee je deze les zelf zou kunnen geven in je klas. Klik hier voor meer informatie.

Vraag een programma aan:
  • Bij begeleide programma's: ten minste 1 begeleider op 15 leerlingen. Speciaal onderwijs ten minste 1 begeleider op 10 leerlingen.
  • Bij zelfstandig groepsbezoek: 1 begeleider op 10 leerlingen.
Aan de hand van de gewenste aanvangstijd kijken we wat mogelijk is.
Adres school
Naam contactpersoon
Betaalwijze
Heb je nog vragen of opmerkingen voor ons? We horen het graag!
Hoe bent u bij ons terecht gekomen?
Blijf op de hoogte
CAPTCHA
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.