30 september

RAS, RACISME, ANTIRACISME- WAT KUNNEN EN ZOUDEN MUSEA MOETEN DOEN? (deel 2)

- Dit gesprek heeft al plaatsgevonden. -

GESPREK | 30 sep 2020 | 17:00 - 19:00 CET | Zoom

Dit evenement is het tweede gesprek van een reeks gesprekken over ras, racisme en anti-racisme in/en het museum, met de titel "Een toekomst waarin racisme geen plaats heeft".  Deze serie besteedt aandacht aan de manier waarop recente wereldwijde antiracisme protesten en mobilisaties de verantwoordelijkheid van openbare instellingen aan de kaak stellen en bevragen.

Niet alleen als het gaat om het aanpakken van aanhoudende vormen van structureel en systemisch racisme, maar ook om de rol te bespreken die instituties kunnen spelen in de strijd tegen racisme.

Na ons eerste gesprek met onder andere secretaris Dr. Lonnie G. Bunch III, Melanie Keen, Nawal Mustafa en Quinsy Gario; concentreert dit tweede gesprek zich op het begrip institutioneel racisme en hoe we onze instellingen zouden kunnen herzien om meer werk te verzetten voor antiracistische toekomsten.

Sprekers die bevestigd zijn:

Malique Mohamed Julian Isenia Sara Wajid

Aanmelden kan alvast via deze zoom link.

Headerbeeld: A Hindustani dancer in women’s dress, Suriname, photo by J. Dzn. Blaauboer, 1952. TM-10019258.