Wereldmuseum Amsterdam - Blinden en slechtzienden
Vaste activiteit

Beleef de wereld: voor blinden en slechtzienden

De objecten van het Wereldmuseum Amsterdam vertellen stuk voor stuk een bijzonder verhaal

Tijdens de interactieve rondleiding voor blinden en slechtzienden ontdek je meer over elkaar én over deze unieke collectie.

Programma voor blinden en slechtzienden

Tijdens de rondleiding ontdek je het museumgebouw en objecten uit de tentoonstelling Things That Matter. Je luistert naar muziek, voelt bijzondere manden uit de Marshall Islands en komt meer te weten over actuele thema’s die mensen wereldwijd bezighouden.

Speciale audiotour

De tentoonstelling 'Onze koloniale erfenis' is toegankelijk gemaakt voor blinden en slechtzienden. In deze audiotour wordt je door de tentoonstelling meegenomen aan de hand van beeldbeschrijvingen en verschillende voelobjecten, zoals een reliëftekening. Ga naar de website van de audiotour en klik rechtsboven op de taal. Kies dan voor Blind of slechtziend.

Kosten: gratis

Praktische informatie

• Voor wie: bezoekers van alle leeftijden die blind of slechtziend zijn én hun vrienden, ouders of begeleiders.
  • Tijdsduur: 60 minuten
  • Prijs:
    • € 60,- per groep van max. 10 personen (excl. museumentree)
    • € 75,- op zaterdag, zondag en feestdagen (excl. museumentree)
  • Reserveren: via reserveringen-amsterdam@wereldmuseum.nl