Ongemakkelijke gesprekken
15 december 2019

Ongemakkelijke gesprekken: Help, de feestdagen komen eraan!

Waar ga je heen? Wie dringt zich aan wie op?

Hoe overleef je het familiediner?

Niet iedereen kijkt uit naar alle feestelijkheden deze periode. Van ontplofte familie apps, onderhandelingen met je partner, gedwongen gezelligheid tot minder leuke momenten van het single zijn. Ga je afwachten of je de feestdagen (weer) alleen zal doorbrengen met een deken tot aan je oren en een bak ijs op schoot? Waar loop je tegenaan en hoe los je het op?

Is eenzaamheid sterker voelbaar rond deze tijd?

Vinden we het moeilijker om sociaal te zijn in een tijd van toenemende individualisering en eenzaamheid onder jong en oud? Moeten we leren meer voor elkaar te betekenen of zijn de feestdagen gewoon toe aan een grondige update? Waartoe ben je bereid? Wat kun en wil je betekenen voor een ander? Wat zijn creatieve oplossingen die we meer zouden kunnen delen?

Programma zondag 15 december

Dit ongemakkelijke gesprek is geen debat. Het is een actief en vooral eerlijk gesprek waarin iedereen een gelijke stem heeft. Dit is je kans om maatschappelijke twistpunten en sociaal ongemak met anderen te bespreken. In samenwerking met Building Conversation.

Tijd: 14.00-16.00u, na afloop een drankje in de Tropen Café Restaurant
Locatie: Studio, Tropenmuseum
Ticket: €2,50 (geen reguliere entree verplicht)
Beperkt aantal plaatsen, (gratis) ticket is noodzakelijk. Schaf het ticket aan via: tickets.tropenmuseum.nl/events

KOMEN = MEEDOEN! Neem vooral iemand mee die niet op jou lijkt en je wel eens zou willen spreken over deze vraag.

De serie Ongemakkelijke Gesprekken

Het liefst gaan we ongemakkelijke situaties uit de weg. Maar waarom eigenlijk? Door erover te praten kom je veel meer over elkaar te weten. Daarom organiseert het Tropenmuseum de serie ‘Ongemakkelijke gesprekken’.