Heden van het slavernijverleden
10 november 2019

Rondleiding: Heden van het slavernijverleden

Actuele erfenissen

In de tentoonstelling het Heden van het slavernijverleden maak je kennis met actuele erfenissen van slavernij en kolonialisme in Nederland. Je wordt rondgeleid door leden van Decolonize The Museum of The Black Archives, organisaties die midden in het actuele debat staan en hun persoonlijke visie op de tentoonstelling geven.

Met gastrondleiders van de Decolonize The Museum + Black Archives

Samen bekijk je hedendaagse en historische collectiestukken over slavernij en het verzet daartegen, boeken uit The Black Archives, foto's van protesten van de jaren '70 tot nu en luister je naar persoonlijke verhalen van tot slaaf gemaakten en hun nazaten.

• Wanneer: 10 november
  • Tijd: 14.00 - 15.00
  • Voor wie: volwassenen
  • Prijs: €2,- (exclusief museumentree)
  • Reserveren: is raadzaam, beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Reserveer nu jouw ticket online. Klik in de kalender op een datum en selecteer rechts de activiteit waar je aan wil deelnemen
  • Meer informatie: 088 - 0042 840 (ma t/m vrij: 10.00 - 17.00 uur)

Heden van het Slavernijverleden is mede mogelijk gemaakt door

Mede mogelijk gemaakt door

Ontdek meer

Slavernij Nederland
Deze tentoonstelling is afgelopen

Heden van het slavernijverleden

Maak kennis met actuele erfenissen van slavernij en kolonialisme in Nederland.