OG
16 april 2023

Twee culturen op een kussen. Gemengde relatie: voorrecht of gevecht?

Het CBS noemt de relatie tussen iemand met een Nederlandse achtergrond en iemand met een migratieachtergrond ‘gemengd’.

Sommige mensen zien gemengde relaties als een positieve indicator voor integratie. Omgekeerd bestaan er groepen mensen die niet buiten hun etniciteit willen daten. Hoe werken gemengde relaties in de praktijk en waarom zijn de meningen hier zo over verdeeld?

Zondag 16 april, 14.00-16.00 uur, in de Studio, gratis excl. museumentree, reserveer je ticket hieronder.

Twee culturen op een kussen

Over Ongemakkelijke gesprekken

Ongemakkelijke gesprekken gaan over complexe actuele thema’s, culturele botsingen en taboes. De vorm is actief; geen lezing, debat of podium vol experts. Dit biedt ruimte voor nieuwe ontmoetingen, daagt je uit om uit je comfortzone te stappen en te leren omgaan met ongemak in herkenbare situaties. Performance en prikkelende vragen i.s.m. theatermaker Sheralynn Adriaansz & Building Conversation zetten aan tot samen denken voorbij vaste veronderstellingen. Komen = meedoen. Na afloop sluiten we gezamenlijk af in Café De Tropen.

OG
:host { --enviso-primary-color:#ea4e55; --enviso-secondary-color:#ea4e55; font-family: Arial; } .enviso-offer-filters-wrapper { display: none; } #ticket-description { ???????????? display: none; ???? } .enviso-title { ???????????? display: none; ???? } .enviso-tickets.enviso-tickets-mobile { display: grid; grid-template-columns: calc(50% - 1em) calc(50% - 1em); align-items: stretch; } :host .enviso-tickets-mobile enviso-ticket-item { float: none; margin-right: 1em; width: auto; } :host enviso-ticket-item { margin-bottom: 1em; margin-right: 1em; box-sizing: border-box; } .enviso-dialog-content { background-color: #DDF4F2; }