Tot en met 1 juli 2024

Wereldmuseum Junior

Er gaat een wereld voor je open!

Interactief kindermuseum, ervarend en onderzoekend leren.

Er is een bijzondere ontdekking gedaan in Wereldmuseum Amsterdam!

Op verdieping min 7 in het Surinamedepot is een tot nu toe onbekende wereld ontdekt: de Wereld achter de Dingen. In deze wereld vaart een boot en praten de voorwerpen. Ze vertellen over zichzelf en waar ze vandaan komen. In deze wereld kom je op een wonderlijke manier aan op Ons Erf. Daar wordt je muzikaal onthaald door het Suriname-team. Vanaf daar vertrek je naar Busi Kondre, Toko Ons Belang, Studio Dansi en Fesa Strati. Op al deze plekken ga je aan de slag in een proberi waarbij je kookt, danst, musiceert, grafeert of een feestelijke optocht maakt. Al doende ontdek je hoe Suriname met Nederland en de wereld is verbonden. In een feestelijke afsluiting komt alles en iedereen samen.

Gratis busvervoer in april, mei en juni 2024

Op 1 juli vieren we Keti Koti. Op die dag herdenken we de slavernij en vieren we de vrijheid. Ter gelegenheid van deze feestdag is in de maanden april, mei en juni het busvervoer naar Sabi Suriname gratis voor basisscholen uit de gemeente Amsterdam!

Neem contact op met educatie-amsterdam@wereldmuseum.nl of bel 088 00 42 840 om te informeren naar de mogelijkheden. Let op: de plekken zijn beperkt en gelden alleen voor nieuwe boekingen.

In samenwerking met Alliantie ‘De Ongelooflijke geschiedenissen van onze Voorouders’ en de gemeente Amsterdam.

• Voor wie: groep 3 t/m 8 en speciaal onderwijs
  • Tijdsduur: 105 minuten
  • Tijdsblok: 09.30 tot 11.15 uur, 12.15 tot 14.00 uur
  • Thema: suriname, wereldoriëntatie, diversiteit, muziek, dans, wereldvoedsel
  • Sluit o.a. aan bij:
    • IPC: de wijde wereld, Nederland wordt Nederland, hier en nu, daar en toen
    • DaVinci: samen op de wereld, nieuwste tijd
  • Prijs: € 150,- per klas (30 leerlingen, incl. entree)

Programma op maat?

Heb je een groep die speciale aandacht nodig heeft? Bel voor een goede afstemming: 088 - 0042 840.

Het bezoek

• Kijk hier voor adres en bereikbaarheid.
  • De klas meldt zich uiterlijk een kwartier voor aanvang bij de portier van Wereldmuseum Amsterdam.
  • De leerkracht heeft op school de klas ingedeeld in groepjes van maximaal 15 leerlingen.
  • De groepjes worden begeleid door een eigen Sabi Suriname mati.
  • De leerkracht(en) volgen elk een groepje en maken foto’s met een smartphone met een hiervoor ontwikkelde app. Deze zorgt voor een mooie visuele herinnering. Uitleg volgt ter plekke.
  • We rekenen erop dat de klas op school de LessonUp voorbereiding heeft gedaan. Mocht dit (deels) niet gelukt zijn, dan horen we dat graag meteen na binnenkomst.
  • Ouders kunnen niet mee in Sabi Suriname. Zij zijn welkom in Wereldmuseum Amsterdam en krijgen toegang tot alle tentoonstellingen. Behalve op maandag, want dan is Wereldmuseum Amsterdam gesloten.

Over Wereldmuseum Junior

Wereldmuseum Junior is het kindermuseum van Wereldmuseum Amsterdam, speciaal voor kinderen van 6 t/m 13 jaar. Wereldmuseum Junior werd in 1975 opgericht en staat internationaal bekend om het aansprekende concept: zien, aanraken, beleven en doen. Als je binnenkomt, stap je in een andere wereld: een beleving waarbij alle zintuigen worden geprikkeld. Kom en ervaar het zelf!