voorleesochtend, Jeanine Cronie
30 september 2018

Voorleesochtend: Een, twee, drie, vier: hoofddoek van plezier!

Een interactief voorleesfeestje!

Met het prentenboek ‘Een twee drie vier: hoofddoek van plezier’ maken jonge kinderen op speelse wijze kennis met de Angisa, de Surinaamse hoofddoek. Schrijfster Jeanine Cronie leest voor en wordt daarbij muzikaal begeleid.

Eén, twee, drie, vier: hoofddoek van plezier! is een vrolijk prentenboek over kleindochter Kate en haar Oma die jarig is. Maar Oma is niet blij. Hoe kan dat? Kate gaat op onderzoek. Waarom wil Oma haar verjaardag niet vieren? Er is namelijk 1: taart, 2: bezoek en 3: ze krijgt veel cadeautjes. Kate ontdekt dat er geen feest is zonder 4: de hoofddoek van plezier!

Feest

Niet iedereen viert dezelfde feesten, maar feesten doen we allemaal! In september vieren we nog één maand het verjaardagfeest in de feestwinkel van het Tropenmuseum. Maak je eigen piñata, vouw een cadeaudoosje of kom luisteren naar de muzikale vertelling 'één, twee, drie, vier: hoofddoek van plezier.' De feestwinkel is een vrolijke familieplek waar je spullen vindt van over de hele wereld die gebruikt worden bij allerlei soorten feesten, want iedere dag wordt er wel ergens op de wereld een feest gevierd.

• Wanneer: zondag 9, 16, 23, 30 september 2018
  • Tijd: 10.30-11.00, 11:00-11:30, 11:30-12:00
  • Leeftijd: voor alle leeftijden
  • PrijsEen toegangskaartje voor het museum is vereist, maar de activiteit is wel gratis.