Audiotour

Luisterroute van Tropenmuseum naar het Slavernijmonument

"Wat vertelt je geschiedenis eigenlijk over je?" Van J.P. Coen tot aan Kendrick Lamar, laat je meenemen in deze reis van poetry, muziek, zang en tekst.

Het is onmogelijk om in 15 minuten de gehele koloniale geschiedenis uit te leggen. Toch gaan wij proberen om jou mee te nemen in hoe wij ons verbinden aan die geschiedenis. Het gaat niet alleen over ons, het gaat over ons allemaal. Daarom zijn wij ook benieuwd hoe jij je verbindt!

Het Tropenmuseum presenteert samen met theater DEGASTEN een nieuwe luisterroute.

Met storytelling en muziek nemen de jonge makers je in 15 minuten mee van het Tropenmuseum, door het Oosterpark, naar het Nationaal Slavernijmonument. Bekijk met een nieuwe blik de omgeving en krijg inzicht in hoe ons koloniale verleden doorwerkt in het heden.

De luisterroute is ontwikkeld in samenwerking met jongeren van theater DEGASTEN o.l.v makers Toni Blackwell en Nina Haanappel en met medewerking van NiNsee.

Klik hier om de audiotour te luisteren.