21 mei 2023

Adoptie, is dat nog wel een optie?

Veel kinderen in Nederland zijn geadopteerd dankzij de slogan: "Al red je er maar ééntje"

Maar wie wordt gered, op welke manier en ten koste van wat?

:host { --enviso-primary-color:#ea4e55; --enviso-secondary-color:#ea4e55; font-family: Arial; } .enviso-offer-filters-wrapper { display: none; } #ticket-description { ???????????? display: none; ???? } .enviso-title { ???????????? display: none; ???? } .enviso-tickets.enviso-tickets-mobile { display: grid; grid-template-columns: calc(50% - 1em) calc(50% - 1em); align-items: stretch; } :host .enviso-tickets-mobile enviso-ticket-item { float: none; margin-right: 1em; width: auto; } :host enviso-ticket-item { margin-bottom: 1em; margin-right: 1em; box-sizing: border-box; } .enviso-dialog-content { background-color: #DDF4F2; }

De discussie over internationale adoptie en ongelijkheid laait weer flink op. Welke belangen worden behartigd? Wie betaalt welke prijs? Kunnen we het hele idee beter loslaten? Een gesprek over morele vragen rondom adoptie in samenwerking met José Montoya die een voorstelling maakte over zijn reis als geadopteerde.

Zondag 21 mei, 14.00-16.00 uur, in de Studio, gratis excl. museumentree, reserveer je ticket hieronder:

Over Ongemakkelijke gesprekken

Ongemakkelijke gesprekken gaan over complexe actuele thema’s, culturele botsingen en taboes. De vorm is actief; geen lezing, debat of podium vol experts. Dit biedt ruimte voor nieuwe ontmoetingen, daagt je uit om uit je comfortzone te stappen en te leren omgaan met ongemak in herkenbare situaties. Performance en prikkelende vragen i.s.m. theatermaker Sheralynn Adriaansz & Building Conversation zetten aan tot samen denken voorbij vaste veronderstellingen. Komen = meedoen. Na afloop sluiten we gezamenlijk af in Café De Tropen.