Dichter bij
9 december 2023

Dichter bij Onze koloniale erfenis

Wereldmuseum Amsterdam presenteert een nieuwe poëtische programmareeks vanaf september

Beyond Walls, Read My World en het Wereldmuseum Amsterdam nodigen je uit voor Dichter bij Onze koloniale erfenis: een reeks poëtische interventies door dichters, schrijvers en spoken word artiesten rondom de tentoonstelling Onze koloniale erfenis.

Bijwonen? Boek hieronder je ticket(s)

Reserveer direct jouw plek voor de performances van dit najaar.

:host { --enviso-primary-color:#007bff; --enviso-secondary-color:#007bff; font-family: Mabry pro; } .enviso-offer-filters-wrapper { display: none; } #ticket-description { ???????????? display: none; ???? } .enviso-title { ???????????? display: none; ???? } .enviso-tickets.enviso-tickets-mobile { display: grid; grid-template-columns: calc(50% - 1em) calc(50% - 1em); align-items: stretch; } :host .enviso-tickets-mobile enviso-ticket-item { float: none; margin-right: 1em; width: auto; } :host enviso-ticket-item { margin-bottom: 1em; margin-right: 1em; box-sizing: border-box; } .enviso-dialog-content { background-color: #007bff; }

Dichter bij Onze koloniale erfenis

In deze serie laten makers zich inspireren door een thema en een door hen gekozen ‘object’. Hun reflecties worden zowel visueel vastgelegd als voorgedragen in de vorm van een live performance waar jij bij mag zijn. In intieme setting gaan we na de performance met elkaar in gesprek.

Live performance & Filmreeks
De performances worden vastgelegd op film en geïntegreerd in een serie shortfilms van poëtische interventies die het thema, de performer, het ‘object’ en het publiek dichter bij elkaar brengt.

Data najaar 2023
Zaterdag 9 december Robinson & Julia Jouwe

Wanneer 11 november en 9 december
Tijd 11.30 – 12.15
Waar In Onze koloniale erfenis
Prijs Entree museum, met toeslag van 2 euro per persoon

Omdat deze performances plaatsvinden in de tentoonstelling 'Onze koloniale erfenis' kan het zijn dat het drukker is dan normaal.

Zaterdag 9 december

Julia & Robinson Jouwe

Julia Jouwe (26) is activist, journalist en storyteller. Ze spreekt en schrijf over thema’s als dekolonisatie van taal en geschiedenis en klimaatracisme. Net als haar grootvader, oud-papualeider Nicolaas Jouwe, zet zij zich in voor het zelfbeschikkingsrecht van haar volk, de Papua’s. In 2019 richtte zij (mede) The Young Papua Collective op, een jongerenorganisatie gericht op talentontwikkeling en het behoud van de Papuacultuur. Robinson Jouwe (29) is pianist, zanger en componist. Hij studeerde aan het Conservatorium in Utrecht. Zijn zelfgeschreven jazzy popsongs gaan over eerste liefdes, roots in het mooie en verre West Papua en hoe disco onlosmakelijk is verbonden aan de LHBTI+ gemeenschap.

Julia Jouwe
Robinson Jouwe

Dichter bij Onze koloniale erfenis 2022

Benieuwd naar de performances uit de reeks van 2022? Bekijk de video's hier vanaf 31 augustus.