Juniortour Sabi Suriname

Juniortour - Kinderen 6 t/m 13 jaar

Het maken van een reservering is verplicht (ook met museumkaart)

De Juniortour is een actief begeleid programma voor kinderen van 6 t/m 13 jaar. Kinderen gaan samen met andere kinderen, onder begeleiding van hun eigen ‘mati’ van het Sabi Suriname team, aan de slag.

Wat is er te doen?

Dit is het meest actieve en verdiepende programma. De kinderen komen terecht in de toko, het binnenland, het verhalenhuis, de feeststraat en de dans- en muziekstudio. Overal is wat te ontdekken. Op een van deze plekken brengen de kinderen de Wereld achter de Dingen tot leven in een ‘proberi’. Dat doen ze dansend, drummend, kokend, graferend of filmend. Spelenderwijs komen ze veel te weten over Suriname, de band met Nederland en hoe Suriname met de wereld en henzelf is verbonden.

Bezoekers jonger dan 6 en ouder dan 13 jaar nemen niet deel aan dit programma. Zij kunnen met een regulier ticket de overige tentoonstellingen in het Wereldmuseum Amsterdam bezoeken tijdens de Juniortour.

Word zelf een Sabi Suriname mati

Als je Sabi Suriname voor de eerste keer bezoekt ontvang je een Sabi Suriname pas. Hierop wordt de route afgestempeld die je doet. Kinderen die 4 keer komen en alle vier de routes hebben gedaan, worden een ‘Sabi Suriname mati’.

Je krijgt dan een uitnodiging om mee te doen met het Sabi Suriname team in de Wereld achter de Dingen. Ook word je uitgenodigd voor een ‘krutu’ (vergadering) waarin we plannen maken om meer kennis over Suriname te verspreiden en verhalen door te vertellen. Als iedereen het plan goed vindt gaan we het samen uitwerken en uitvoeren.

De Juniortour duurt 90 minuten en start elke zaterdag en zondag om 13.30 uur.

Schoolvakanties
Tijdens de schoolvakanties is er elke dag om 13.30 uur een Juniortour.

Schoolgroepen
Op doordeweekse schooldagen (m.u.v. de schoolvakantie) kunnen de Sabi Suriname tours alleen door schoolgroepen worden geboekt!

BSO-groepen
Om te reserveren als BSO-groepen (max 10 kinderen) kan je contact opnemen met onze afdeling reserveringen: reserveringen-amsterdam@wereldmuseum.nl of 088-0042 840.

Reserveer een tijdslot

• Het is aan te raden om tijdig online een plek te reserveren, aangezien er voor elke tour een beperkt aantal plekken beschikbaar zijn.
  • LET OP! In de vakantie is het extra druk en zitten programma’s vaak vol. Reserveer dus vooral je tickets, zodat je zeker bent van een plek.
  • Je moet 30 minuten voor de start van je tijdslot aanwezig zijn in het Wereldmuseum Amsterdam. Blijf bij je kind en wacht op de instructies van de mati’s van Sabi Suriname. Pas dan mag je je kind achterlaten. Tijdens de Juniortour mogen ouders/ begeleiders het museum niet verlaten.
  • Let op: bestel alleen tickets voor deelnemende kinderen van 6-13 jaar. Bezoekers jonger dan 6 en ouder dan 13 jaar kunnen niet aan dit programma deelnemen. Voor ieder die niet deelneemt aan het programma, kun je entreetickets kopen via www.amsterdam.wereldmuseum.nl/nl/tickets.
  • Sabi Suriname kan niet bezocht worden met een regulier museum entree ticket. Het is noodzakelijk om voor een tour te reserveren.
  • De tickets voor Sabi Suriname zijn inclusief museum entree. Deelnemers aan de tours hoeven dus geen aparte entree tickets aan te schaffen.