Pris Roos
17 augustus 2022

Workshop | Posters voor de straat met Pris Roos

Exposeren op straat

Waar sta jij voor? Waar sta jij tegen op? In de tentoonstelling Onze koloniale erfenis kun je zien dat creatief verzet helpt. Dat kun jij ook! Meld je aan en volg de kunstenaarsworkshop van Pris Roos voor inspiratie.

Zondag 14 aug en woensdag 17 aug 14.00 – 15.30 uur

Wat is belangrijk om te laten zien in de openbare ruimte?

Veel bedrijven en organisaties exposeren op straat en verspreiden daarmee boodschappen. Maar is dit wel waar mensen op straat naar willen kijken? Kunstenaar Pris Roos wil graag meer zien van de mensen en de straat zelf. In haar workshop denk je mee over aanpassingen van posters van het Tropenmuseum - zodat ze nog meer gaan over echte mensen die je tegenkomt op straat. Wat of wie zou jij willen zien en wat wil je erover vertellen? Pris vertelt hoe zij zelf te werk gaat en geeft jou de vrije hand. Zo maak je met allerlei materialen zelf nieuwe, straatwaardige posters voor het museum. Van deze workshop gaat ook het museum veel opsteken!

Over Pris Roos  Pris Roos (zij/haar) is kunstenaar, docent, onderzoeker en verhalenverteller. Als kind groeide ze op in de toko van haar uit Indonesië geëmigreerde familie. De toko ziet zij als symbool voor samenzijn, kleuren, geuren, eten, verhalen en een mengeling van mensen met diverse achtergronden - en een bron van rijkdom voor haar kunstpraktijk. Als kunstenaar werkt Pris in allerlei media zoals schilderen, spoken word, video, performance en installatie. Door te luisteren naar de personen die zij tegenkomt en hen te observeren, denkt ze na over identiteit, migratie en herinnering.